Predletová príprava zahŕňa niekoľko bodov, ktoré sú potrebné na konrolu výstroja a vrchlíka pred samotným letom. Jedná sa hlavne o kontrolu šnúr, kontajnera záložného padáka a správneho ustrojenia...
Klienta do postroja poupína tandemový pilot a tak si nemusí robiť žiadne starosti.
Samotný štart pozostáva v podstate z troch bodov:
- zdvihnutie padákového klzáku do letovej polohy - dynamický neprerušovaný rozbeh - odpútanie sa a vzlet
V tejto fáze štartu dochádza k naplneniu sa komôr padákového klzáku vzduchom. Klient v podstate pri optimálnom vetre nemusí v tejto fáze robiť nič len vyčkať na pokyn pilota k rozbehu. Pri slabom vetre musí už v tejto fáze začať s rozbehom a pri silnejšom vetre by mal očakávať ťah zo zadu.
V druhej fáze je potrebné akcelerovať na potrbnú rýchlost pre dosiahnutie odpútania. Celý proces je zavislý od sily protivetra - niekedy treba rýchlejšie pobehnúť a niekedy stačí spravit len pár krokov.
Posledná fáza je odpútanie - tu si treba osvojiť len jednu skutočnosť a to, že sa nemá predčasne si sadať do postroja a prestať s rozbehom pokiaľ sa nedosiahne určitá výška.
Celý štart v podstate nie je zložitý a v každej fáze sa dá zrušiť takže vôbec nie je žiadny dôvod na paniku. .... xi xi